Places to visit

זמן מדבר - הר הנגב על המפית


Description:

ברוכים הבאים! מקווים שאתם נרגשים לצאת לטיול קולינרי מדברי. הטיול שתכננו עבורכם, מלא במטעמים מיוחדים, נופים מדבריים וסיפורים מרגשים של אנשים שבחרו לחיות את חייהם בלב המדבר. אנחנו נכיר אותם היום, ונטעם את האוכל והמשקאות שהם הכינו עבורנו.

הסיור הולך לעבור בעיר ירוחם, משם נמשיך למדרשת בן גוריון (יישוב סמוך לקיבוץ שדה בוקר) ואז דרומה לכביש 40 לכיוון מצפה רמון היפה. אבל! לכם יש את החופש לבחור, לאן להגיע, באיזה קצב – ומתי חשוב מאוד לשים לב לשעות הפעילות שכל מקום יכול לקבל אתכם!

שאתם מגיעים למקומות, תחכה לכם הטעימה! ובנוסף – סרטון שהכנו עבוכם עם הסיפור של המקום ופירוט על הטעימה. את הסרטונים אנחנו פותחים רק ביום שאתם מטיילים כדי לא להרוס את ההפתעה. אז ...תהנו!

ולא לשכוח אחרי שמקבלים את הטעימה: לה – לה – לה : לצלם – לתייג – לשתף בנוסף, אנחנו גם ממליצים לכם לטייל – לפחות בעיניים ☺ ולעצור ב 2 נקודות תצפית מרהיבות. זה נמצא בתוך המסלול. שתגיעו לשם, תוכלו לקרוא את ההסבר המקיף בלחיצה על התמונה. בכל זאת 400 מיליון שנים של תופעות גיאולוגיות ייחודיות בעולם הכינו לכם מופע דיי מרהיב.

הר הנגב, זה אזור הנגב הגבוה ביותר בדרום הארץ, בשיא הוא מגיע לגובה של קילומטר, וזוכה לקבל בחורף שלג בפסגות. לאורך כל השנה, אפשר להנות מאוויר צלול נעים ונקי במהלך היום ובלילה.

Languages: HE
Author & Co-authors
David Cohen (author)
מובילים אנשים להרפתקאות! סיורי קונספט - קולינריה, תרבות, היסטוריה ואמנות. 054-8956331 dtour321@gmail.com
Distance
73.04 km
Duration
2h 37 m
Likes
10
Places with media
8
Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: סדנת טעימות של 3 סוגי בירת בוטיק. מלווה בהסברים ונשנושים

מתי: יום חמישי 26.11 שעות: 11:00-14:00

משה ויעל הגיעו לירוחם לפני 6 שנים. משה הוא חובב בירות מושבע, ועם השנים פיתח שיטות בישול בירה בייתי כתחביב .שהגיעו לירוחם, הרוח המדברית יצרה להם השראה לייצר בירה מקומית.

על כל תוויות הבירה יש סיפורים של הטבע והתרבות באזור ירוחם זה מקום מתחדש שמחבק יוזמות מקומיות. מוכרים את הבירה של גלנץ כמעט בכל בית עסק, ותושבים רבים מגיעים אל דלתם לקנות שישיות בירה בטעמים מיוחדים ומושקעים.
מרכז המבקרים הוא סלון ביתם, הם מצפים ומחכים לכם לטעימות מרעננות

Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: חומוס טרי, חם וארומטי עם תוספות מעל, בהשראה דרומית יצירתתית.

תוספות של חציל עם חומוס עריסה, אדמדם ובוהק, ותוספות של פטריות ובצל מושחמים עם שמן טימין ארומטי שנעשה במקום

דותן ואשתו הפכו לטבעונים לפני 6 שנים. חומוס - הפך להיות אצלם מנה מרכית, טעימה ובריאה. כשהם עברו ליישוב כמהין בפתחת ניצנה, דותן הפך לחקלקאי אבוקדו. ובין לבין חיפש את המתכון לחומוס מנצח.

והוא מצא!

השמועה נפוצה מהר באזור והוא החל לקבל הזמנות לייצר חומוס עבור אחרים. תוך שנה כבר הייתה לו עגלת חומוס מחוץ ליישוב.
בשנים האחרונות דותן חיפש מקום לפתוח בו את החומסייה הרשמית שלו - והוא מצא בירוחם, את ההזדמנות המושלמת. אנשים חמים ומפרגנים, שמחפשים אוכל טעים ומזין. הוא פתח רק לפני חצי שנה - וכבר, ההזמנות משתוללות.

Uploaded by David Cohen

המכתש הגדול, מכתש חתירה, נדמה לביצה ענקית, שחפרה בור עמוק ואחר נלקחה משם. במצוק המערבי של המכתש מתרומם הר אבנון, מחשוף - קונגלומרט. הר אבנון מתרומם ממש על שפת המצוק והמראה ממנו מרהיב. קירות המכתש המצוקיים נראים היטב ולמעשה מכאן רואים את מלוא יופיו של המכתש.

"מכתש" זוהי תופעה ייחודית לארץ ישראל. היא קיימת בשלושה מקומות בלבד (ועוד שניים לא מפותחים ביותר בהר עריף): מכתש רמון, מכתש גדול (חתירה) ומכתש קטן (חצרה). מסיבה זו זכתה התופעה לכינוי בינלאומי בעברית. לא בכדי רשום על השלטים Machtesh ולא Crater. תיאור התופעה הוא אגן קעור בנוף, המנוקז על ידי נחל הזורם ממנו החוצה דרך פתח יחיד. סברות רבות קיימות לגבי אופן היווצרותם של המכתשים.

ההצעה הרווחת כיום היא שבתקופה קדומה שקעה במקום אבן חול רכה ומעליה גיר קשה. בהמשך התרומם האזור והוצף בים. הים "כרסם" את ראש הקמר העשוי גיר וסחף את החול הרך. במקביל השקיע הים חומר נוסף על דופנותיו החיצוניות של הקמר. כשנסוג הים החל תהליך בליה מואצת בו נשטף החול והגיר שמעליו התמוטט. חומר המילוי נסחף דרך נחל אחד ראשי שפרץ את דופן ההר.

Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: טקס תה אנגלי מסורתי. עם מאפי scones וקצפת, כריכים קטנים ותה אנגלי משובח מריר ומתוק

מתי: שעות יום חמישי 26.11 שעות 13:00 – 15:30

ג'ון שהגיע מלונדון, ומריון שהגיעה מצרפת הקימו גסט האוס קסום, ומקבלים את האורחים שלהם על פי מסורת ה B&B האנגלי הם יושבים עם האורחים שלהם בחדר האוכל שמרגיש כמו כניסה למאה הקודמת. חצר ביתם, רצופה בצמחייה עבותה, מזרקה ופינות ישיבה פסטורליות עם ציוץ ציפורים.

המקום האירופאי הזה נמצא באמצע המדבר בתוך יישוב כפרי. חבר שלהם הגיע יום אחד להתארח והפציר בהם לשתף עוד אנשים באירוח ה"אירופאי" הייחודי שלהם. וזה מה שהם עשו. הם מקבלים אורחים לטקס תה אנגלי מסורתי עם כלים מסורתיים, מוסיקה וכל המנות הצדדיות שמלוות את התה המריר והמתוק הזה.

Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: 3 ברוסקטות מפנקות 1 גבינה אנגלית כחולה על ריבה ביתית 2 נקניק סרוולד צרפתי עם גבינת ברי 3 עגבניות מיובשות, טאפנד זיתים וארטישוק אלארומנה

מתי: יום חמישי 26.11 שעות: 13:00-15:30

גלעד ברודרס ומריה לוין עברו מתל אביב לפני 10 שנים למדרשת בן גוריון. לגלעד היה חלום שהוא היה בן 18 לפתוח מעדנייה...וכל חייב אהב מאוד לארח אנשים ולעסוק באוכל. שהם הגיעו למדרשה המרכז המסחרי היה דיי ריק, והם ראו את ההזדמנות לפתוח בנגב מעדנייה שמביאה משהו איכותי וברמה גבוהה לאזור.

בהתחלה הם פתחו רק מעדנייה, ועם הזמן עלה הצורך לשים את כל הדברים הטעימים שלהם בתוך לחם - באגט או קוראסון. בכריכים שלהם תוכלו למצוא ממרחים שהם מכינים במקום, גבינות ונקניקים מהשורה הראשונה וירקות טריים. אומרים ששי להם את האספרסו הכי טוב בנגב!

סרטון: "קצת ציונות" סיפורו של בן גוריון ומיקום הקבר שלו בתצפית:

Photo By Hanan epstein - Own work, CC BY-SA 4.0

Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: סדנת טעימות שמן זית מראשון המסיק (השמן הצעיר והרענן של נובמבר 2020) 3 סוגי שמן זית ברמת premium טעימת יין אדום אורגני בלנד של 50% שירז 50% קברנה מיושן בחביות

מתי: יום חמישי 26.11 שעות: 14:30 – 17:00

שמחה ורוני מרום גרו בנגב המון שנים, בעקבות שירותו של רוני בצבא. שנים שהם חולמים להפוך לחקלאים. ההזדמנות הגיעה - במסגרת פרויקט "שפת מדבר" פרויקט בו הציעו ליזמים שטחים מחוץ למצפה רמון כדיי לייצר פרויקטים של חקלאות ותיירות. הם בחרו לשתול זיתים, וקבעו שהם הולכים לייצר את אחד משהמנים הטובים ביותר בישראל.

זאת על ידי תהליך מוקפד ביותר גם ברמה החקלאית ובכל שרשרת הייצור והאחסון. הם זכו בעשרות פרסים בתחרויות עולמיות ומוגדרים כחלק מ 100 השמנים הטובים בעולם. אה - והם גם עושים יין מדהים מגפנים שהם מגדלים שם.

Uploaded by David Cohen

מה מקבלים: מיני בורגר פטריות עם גבינת שקדים מותכת ובייקון סייטן מעושן. כל זה עם רטבים ייחודים שהם מכינים בבית. תתכוננו להמבורגר הטבעוני המושחת הטוב ביותר בישראל!

מתי: יום למישי 26.11 שעה: 14:30-19:00

הערות: בית פרטי מאחורי החניה ירידה במדרגות אל מתחם המגורים

בריטני ויטיביה מארחים בחצר ביתם אנשים לסעודות טבעוניות לא סבירות בעליל! יטיבה הוא בן הקהילה של האפריקאיים העבריים בדימונה. הוא הכיר את בריטני שעשתה עליה. העבריים טבעוניים במהותם, ובריטני מגיעה מצפון קרולינה - מקום שאכילת הבשר בו היא חלק מהתרבות.

החיבור הזה הוליד מסעדה טבעונית עם טעמים נדירים של בייקון, גבינה, צלי עוף ועוד הרבה מטעמים שכל אחד אוהב. במסעדה תפגשו גם את הבנות החמודות שלהם :)

Don't waste time for planning
Use detailed routes created by your friends and professionals.
Don't be afraid to get lost in new places!
Pinsteps - globe travel application. Travel pictures.
Don't waste time for planning
Open the world with experience of your friends and professionals without any fear.
This website uses cookies to ensure you get the best experience
OK
Share
Send
Send